Aanmelden en inschrijven

Kleuters inschrijven en wennen

Kom kijken en inschrijven

Jonge kinderen kun je vanaf de geboorte al aanmelden. Wanneer je kind ongeveer 2,5 tot 3 jaar oud is, nodigen we je graag uit voor een  rondleiding en kennismakingsgesprek.

Tijdens dit gesprek leren we jouw kind en jou alvast een beetje kennen. We lopen dan door de school, zodat je de sfeer al een beetje kunt proeven. Het is dan ook fijn als dit onder schooltijd kan. We vertellen honderduit over de school en jij kunt al je vragen stellen. Aansluitend kun je je kind inschrijven.

Alvast een beetje wennen

Zodra de kleuters 4 jaar zijn, starten ze echt op school. Voor het zover is, mogen ze wel al maximaal 10 dagdelen komen wennen. De leerkracht van de kleutergroep spreekt deze momenten met jou af.

Instroom van een andere school

Ook in de hogere groepen stromen kinderen op onze school in. Dit kan bijvoorbeeld zijn na een verhuizing of de keuze van de ouders. In deze gevallen maak je een afspraak voor een rondleiding en kennismakingsgesprek. Dit kan eventueel samen met jullie of jouw kind.

Tijdens deze kennismaking kun je dan de sfeer op school proeven en kijken of de nieuwe school is wat past bij je kind. Bij deze afspraak kun je ook je kind inschrijven.

Hoe verloopt zo’n overgang?

• De ‘oude’ school maakt na de uitschrijving een onderwijskundig rapport en stuurt dat naar ons op.
  • Wij hebben de plicht om te onderzoeken of je kind op onze school de juiste ondersteuning kan krijgen, zodat het zich verder kan ontwikkelen. Voor meer informatie hierover verwijzen we je naar de schoolgids, hoofdstuk 3.1 aannamebeleid.
  • Wanneer je kind dat graag wil of wanneer jij denkt dat het nodig is, kan je kind een keer in zijn of haar nieuwe groep komen wennen. Dit hoeft niet en komt zelden voor. De oudere kinderen starten vaak gewoon op hun nieuwe school.